Pritisak u gumama

Koliko je odgovarajući pritisak u gumama bitan? Voziti na nedovoljno naduvanim gumama ima negativan uticaj na više stvari:

* upravljanje

* stabilno održavanje pravca kretanja

* sigurnost u vožnji (ležište obruča gume, naime previše ispumpana guma se u krajnjem slučaju može demontirati sa felne usled naglog skretanja)

* ušteda novca - otpornost na kotrljanje, manja predjena kilometraža (20% manji pritisak od propisanog vam može potrošiti gume i do 30% brže!)

* trajnost i otpornost gume na oštećenja i otkazivanja, guma sa nedovoljnim pritiskom je guma sa nedovoljnom nosivošću u prevodu guma je stalno preopterećena i samim tim se mnogo lakše pregrije, ošteti i deformiše.

pritisak u gumama

Ukoliko su gume nedovoljno napumpane a vozač želi da naglo promijeni traku kojom se kreće na kolovozu ili eventualno izbjegne prepreku može se desiti da izgubi kontrolu nad vozilom zbog promenjene jačine ugaone sile koju je guma sposobna preneti na površinu puta. Nedovoljno naduvana guma u odnosu na teret koji nosi, savijanje gume je povećano a samim tim i zagrevanje, previsoka temperatura u gumi može da dovede do oštećenja strukture gume pa čak i do njenog otkazivanja u toku vožnje.

Iz ovih navoda jasno je koliko je ključno pravilno naduvati gume na vašem vozilu, to treba raditi svake dve nedjelje kada su gume hladne, ne kada su zagrijane nakon duge vožnje i takodje ne treba zaboraviti rezervnu gumu jer – biće ispumpana kada vam najviše bude potrebna. Uvek PROVERAVAJTE pritisak u gumi u servisima koji poseduju kvalitetnu i preciznu opremu!

Na svim novijim vozilima je obavezno naznačen pritisak kojim se trebaju gume napumpati, ta oznaka/nalepnica se obično nalazi na okviru vozačevih vrata ili na unutrašnjem delu poklopca rezervoara goriva, takodje u tehničkom uputstvu vozila.

 

 

Podeli: