Sve što treba da znate o gumama

Ljudi gume obično ne smatraju baš najvažnijim  delom automobila iako je to potpuno pogrešno. Gume kao deo vozila koji je jedini u dodiru sa putem, spadaju u najvažnije delove vozila.

Ovde ćemo pokušati da vam objasnimo šta su gume zapravo – najvažniji, visokokvalitetni deo šasije, napravljen od strane eksperata specijalno za moderne brze i snažne automobile. Pored toga što gume treba da se prilagođavaju  različitim sistemima vešanja i da odgovaraju precizno na komande volana , već trebaju da pruže udobnost u vožnji i da budu trajne.

Iznad svega, da bi vozila bila bezbedna na putu,

Opširnije

Pritisak u gumama

Koliko je odgovarajući pritisak u gumama bitan? Voziti na nedovoljno naduvanim gumama ima negativan uticaj na više stvari:

* upravljanje

* stabilno održavanje pravca kretanja

* sigurnost u vožnji (ležište obruča gume, naime previše ispumpana guma se u krajnjem slučaju može demontirati sa felne usled naglog skretanja)

* ušteda novca - otpornost na kotrljanje, manja predjena kilometraža (20% manji pritisak od propisanog vam može potrošiti gume i do 30% brže!)

* trajnost i otpornost gume na oštećenja i otkazivanja,

Opširnije

Montaža i balansiranje

Da bi guma bila bezbedna namontirana i izbalansirana, pre svega morate da se obratite profesionalnom servisu za gume. Servis mora imati kvalifikovane profesionalce sa odgovarajućom opremom za rad.

Kod montaže je posebno važno DA…

  1. Guma nalegne dobro i sigurno sa obe strane na felnu
  2. Felna nije iskrivljena ili oštećena
  3. Se obavezno zameni ventil
  4. Ne postoje naslage prljavštine između felne i glavčine točka
  5. Su svi šrafovi bezbedno i propisno pritegnuti
  6. Da felna dobro nalegla na glavčinu i da je glavčina čista

Definicija balansiranja je…

Opširnije

Akvaplaning

Većina vozača u nekom trenutku oseti efekte akvaplaninga, što u velikoj meri zavisi od izbora odgovarajućih guma za određene uslove vožnje.

Uzrok pojave akvaplaninga je sloj vode koji se stvara i zadržava između gazećeg sloja gume i površine puta. Dok se guma okreće u smeru vožnje, šara gazećeg sloja „evakuiše“ vodu sa površine puta

Opširnije

Zašto letnje gume?

Saznajte 6 razloga zbog kojih treba koristiti letnje gume

 

1. Prvo, ekonomski razlog. Zimske gume su po pravilu skuplje, pa vam se ne isplati da ih koristite čitave godine, jer će se na taj način mnogo brže potrošiti nego što treba. Tako da će te ih toliko potrošiti vozeći ih čitave godine, da neće imati dovoljno duboku šaru da prijanjaju u zimskim uslovima vožnje. Ovo se  pogotovo odnosi na leto kada su temperature ekstremno visoke u Srbiji. Koristeći letnje gume ravnomerno ćete trošiti oba seta guma, što znači da će trajati duže.

2. Letnje gume su superiorne na mokrom putu. One imaju “lepljive” sastojke u svojoj smeši koji prijanjaju za mokar put, kao i dezen gazećeg sloja specijalno dizajniran da usmerava vodu kroz kontaktnu površinu i odvodi je van nje.

3. Letnje gume poboljšavaju

Opširnije

Bukvar guma

Šta znače oznake na gumama?

Primer: 195/65 R15 91 T

195………….. Širina gume (gazeće površine – protektora) u milimetrima.

65……………. Profil gume (serija) – odnos između visine bočnog zida i širine gazeće površine gume (protektora) izražen u procentima. U ovom slučaju, visina je 65% širine gume pri primeni određene formule.

R……………… Označava radijalnu konstrukciju gume.

15……………. Prečnik felne na koju se može montirati guma (u inčima – colima).

91……………. Indeks nosivosti, koji pokazuje maksimalno opterećenje gume (po točku). Indekse nosivosti pogledati dole u tabeli. Broj 91 znači da ova guma može izdržati maksimalnih 615kg opterećenja.

Opširnije